maandag 23 april 2012

Wandelende tak

De wandelende Tak-Achrioptera fallax
Wandelende takken en bladeren (Phasmidae) zijn bijzondere insecten die zich vooral onderscheiden door hun opzienbarende gelijkenis met takken en bladeren. Zo niet deze soort, die prachtig blauw is. Er worden nog steeds nieuwe soorten ontdekt! Op dit moment zijn er wereldwijd bijna 2500 soorten bekend en op naam gebracht. iedereen wil de soort graag kweken. Temeer het ook een wandelende tak is die je gewoon met het blad van braam kunt voeden. Het is overigens tot op de dag van vandaag nog onduidelijk waar A. fallax zich in de vrije natuur mee voedt.
Wat een gaaf beest zeg!

6 opmerkingen:

  1. Jeetje Raymond ... wat heb je weer een mooie serie foto's neergezet ... alle nieuwe posts zijn even boeiend om naar te kijken vind ik ... sommige echt heel bijzondere soorten!! Dacht dat je die alleen ver in het buitenland kon vinden, maar blijkbaar weet jij een plekje dichterbij in de buurt :-)
    Fijne dag vandaag!! Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf de eerste is net een balletdanser, nooit geweten dat wandelende takken zo'n kleur konden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf gefotografeerd Raymond. Hij lijkt wel nep (qua kleur dan).
    Een bijzonder beest

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorige week donderdag was ik in de Hortus in Haren en heb daar onder andere Wandelende takken gefotografeerd.
    Zoekende naar de naam van een bijzondere blauwe kwam ik opeens op jouw site terecht en wat ik hierboven zie staan dwingt mijn respect af, Raymond... zó mooi heb ik ze beslist niet!
    'k Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer eens op je site te kijken en heb hem ook meteen bij mijn favorieten gezet, want het is zeer de moeite waard.
    Hartelijke groet,
    Eef (Beaumimi op Zoom)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vindt het echt de mooiste wandelende tak die er bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...