woensdag 23 mei 2012

Pyamawantsen

Leuk weer al die Insecten zeg! Eergisteren naar natuurtuin `t Loo geweest ( kan ik je aanraden), helaas waren er wat vrijwilligers bezig onkruid weg te halen, waardoor ik me niet helemaal vrij bewegen kon. Op een gegeven moment zag ik een plant waar diverse Pyamawantsen in zaten, ook parend, dus snel statief en camera tevoorschijn gehaald. Er zitten ook vuurwantsen maar die zijn zo adhd, het lukte niet om die er spannend op te krijgen, maar ik was al blij met mijn pyamawantsen....
Wantsen zijn geen insecten met een hoge “aaibaarheidsfactor” als bv. vlinders. Als een van hun voornaamste kenmerken wordt vaak vermeld dat ze stinken ! Niet echt een eigenschap die van aard is om veel spontane sympathie op te wekken. Ze zijn bovendien bij het ruime publiek heel slecht gekend en worden vaak als een soort vreemde kevers beschouwd. Onbekend is echter onbemind. De pyjamawants of rood-zwarte streepwants (Graphosoma lineatum), ook wel gevangeniswants genoemd, is een wants uit de familie Pentatomidae.

3 opmerkingen:

  1. Jeetje ... wat een bijzondere beestjes ... heb ze nog nooit eerder gezien ...
    Mooie foto's met mooie dof, kleuren en compositie ... ik ga de natuurtuin onthouden ... ga het zo even opzoeken op google :-)
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijven gave beesten dit soort wantsen. En ook super vast gelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klasse! Compo, kleur, dof, alles klopt gewoon
    Gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...