woensdag 23 mei 2012

Viervlek Uitsluiper

Eindelijk een serie kunnen maken van het uitsluipen zoals ik hem in mijn hoofd had: Viervlek èn Exuvium scherp. tot nu toe hing steeds de Exuvium uit de scherpte, en moest je uren pielen om de larve op een stokje te krijgen. Ik ben best geduldig, maar dat is echt geen karweitje voor mij. Vandaag hingen ze mooi allemaal aan de rietstengels. 10 minuten zoeken en ik had al 2 larve`s en diverse uitsluipers gevonden.
De viervlek (Libellula quadrimaculata) is een echte libel uit de familie van de korenbouten (Libellulidae). De soort staat op de Rode Lijst van de IUCN als niet bedreigd, beoordelingsjaar 2010, de trend van de populatie is volgens de IUCN stabiel.De viervlek is zowel in Nederland als België vrij algemeen. De soort komt in grote delen van Europa voor, behalve in het zuiden van Italië, Griekenland, IJsland en het Noorden van Noorwegen. Daarnaast komt hij ook in Noord-Amerika voor.Bron: Wikipedia.

24 opmerkingen:

  1. Ik ben hier stil van ... zo mooi!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geweldig
    Complimenten hoor het is echt fantastisch !!!!
    doe je dit met de 100mm Macro lens ??
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raymond, grote klasse! Wat mooi gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwe poging om te reageren! Waanzinnig om zo'n "geboorte"zo vastgelegd te kunnen zien! Ik snap nu je drang om het steeds opnieuw te willen proberen, dit resultaat is het meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ray, wat heb je alles er prachtig opstaan!
    Sùper dat je ook het omslag moment hebt, dat gaat zò vlug.
    Goed dat je vandaag nog een keer gegaan bent, met deze warmte hoef je niet lang te zoeken naar uitsluipers.
    En nu....op naar andere soorten!

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een superserie Raym, zo een waar je heel trots op mag zijn!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Raymond,

    Fantastische serie toon je in dit Blog, mooi scherp ook.
    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch, gewoon jaloers makend fotowerk, complimenten
    Gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ongelooflijke foto's maar het lijkt me een pijnlijke zaak.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig deze foto's, erg veel details
    heb er van genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelofelijk mooi Raym....
    Prachtige opnames..prima van belichting scherpte en kleur..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Raymond,

    Gave platen hoor. Mooi om te zien en inderdaad lekker scherp.

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige platen zijn dit Raym, ik heb zoiets nog nooit in het echt gezien.
    Alles klopt, achtergrond scherpte en belichting zijn top.
    Hier kan je echt heel trots op zijn.
    Gr Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi dit fascinerende uitsluipproces vastgelegd.
    Schitterende opnamen heb je er van gemaakt, compliment!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Werkelijk prachtige en unieke opnames,
    die ook nog eens ragscherp zijn.
    Compliment.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Potverdikkie Raymond, wat maak jij toch jaloersmakende macro's.
    Hier heb ik echt veel bewondering voor.
    Ook de meikeverserie is zeer fraai.
    Uit ervaring weet ik dat het toch wel bewegelijke beestjes zijn en ze dan zo op de foto zetten is erg knap.
    Ben wel erg benieuwd naar je "mislukte" superfoto's. Gewoon even plaatsen, want ik ben best nieuwsgierig.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow, congratulation for this amazing pictures .....
    Very nice pictures serie ..
    regards Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig macrowerk. Ik ben maar meteen volger geworden, zodat ik je volgende series ook kan bekijken. Ik heb ook even terug gekeken en ben ook van die opnames onder de indruk.
    Chapeau!
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig!,,, wat een fraaie opnamen van een prachtige gebeurtenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldige serie macro's, van voor tot achter mooi scherp. Super om alle details zo mooi te kunnen zien.
    Knap werk!
    groet, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet alleen prachtig om dit te zien,
    maar jij maakt er meteen prachtige foto's van!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Niet alleen prachtig om te zien,
    maar je maakt er meteen knappe macro's van!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe krijg je het voor elkaar.
    Perfect

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...