donderdag 28 juni 2012

Buachaille Etive Mor,Schotland

Een prachtige plek met de bekendste berg van Glencoe, de Buachaille Etive Mor,En het bekende watervalletje aldaar. Leuk is dat het er steeds anders uitziet: Dan is het weer bewolk,dan weer een mooie blauqwe lucht. Dan heeft het geregent en is er veel water in het watervalletje,en dan staat hij opeens weer bijna helemaal droog. Je vindt dit watervalletje tussen Glencoe en het Ski-centrum in. Je ziet op een gegeven moment een bordje "River Etive" staan,dat weggetje ga je in. Vervolgens rijd je door tot aan een bruggetje,en daar parkeer je je auto links op het parkeerplaatsje, rechts aan de andere kant van de weg vindt je dan dit mooie plekje.
Het watervalletje aan de andere kant...
En even een "making of"...

18 opmerkingen:

  1. Bijzonder om te zien hoe dit watervalletje steeds een ander gezicht laat zien met veranderende weersomstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om nu je hele serie te zien. Wat is het een mooi stekkie, de foto met de rode stenen is mijn favo. De langesluitertijd is mooi gelukt. Had graag naast je gestaan..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Raymond wat is het prachtig daar!
    Leuk idee om het watervalletje op verschillende dagen te fotograferen.
    De eerste foto vind ik het mooist, de kleuren van de stenen, het zachte water met een soort sterretjes waar het neerkomt, de verschillende kleuren groen en de wolken om de berg, helemaal TOP
    De anderen zijn ook prachtig maar deze springt er voor mij uit.
    Ik kan mij voorstellen dat dit land je heeft "gepakt", schitterend die woeste natuur.
    De "making of" ook heel leuk.
    Ik ben benieuwd naar de rest van je foto`s,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er prachtig uit, lijkt me geen straf om daar te fotograferen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk dat is nog eens een plekje voor landschapsfotografie. Heel leuk dat je de verschillen laat zien. De eerste met de wolk om de bergtop is helemaal af.
    Je zult daar vast en zeker nog veel meer mooie foto's gemaakt hebben.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Raym

    Wat een schitterende foto's...
    Je pakt me helemaal in met de 1ste..
    Wow wat een geweldige opname, de bewolking, de sfeer, ondanks
    dat het op foto 2 een helder blauwe lucht is met mooie witte wolken
    ga ik toch voor de 1ste...
    wat een mooie stuk natuur daar!!
    complimenten

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige serie Raym, volgens mij heb je een prachtige vakantie gehad.
    Heel mooi het melkachtige water, door de lange sluitertijd.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi foto's Ryam
    Echt geweldig lijk me super om daar te fotograferen
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om de hele serie nu te zien! Mooi hoor ook met het betere weer en meer water ... en de andere kant ... gaaf plekje hoor! Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heel mooi uit deze landschapfoto's. Bijzonder mooie kleuren en de gloed van het water is altijd zo bijzonder gaaf om te zien met zo'n lange sluitertijd.

    Neem aan dat er een paar HDR opnames tussen zitten.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Raym,
    eine atemberaubende Landschaft und absolut perfekte Bilder..sehr schön
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  12. breathtaking landscapes, colours and photos! looks like an amazing trip....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je foto's zijn zo mooi dat je er gewoon puzzels of schilderijtjes van zou kunnen maken.
    Die watervallen en de berg op de achtergrond vind ik echt super.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw prachtige reeks met als favoriet foto 2

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat is het mooi daar.
    Je foto's zijn ook schitterend, het zijn gewoon plaatjes uit de reisgids die ons lekker maakt voor het mooie Schotse land.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Raymond,

    Wat een prachtig landschap zo. Denk ook dat je precies op de juiste plek de foto hebt genomen.
    Ik heb wel het idee dat de verzadiging bij sommige foto's iets te hoog is. Ik ben zelf
    niet zo'n landschappenfotograaf, maar dit soort platen nodigen wel uit om het vaker te doen.
    Top!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Raym,

    Gave foto's man. Schotland lijkt mij echt een fantastisch vakantieland zeker als je van landschap(fotografie) houdt. Alleen het weer he.... ;)

    Grs Ben
    PS Ik had trouwens al het idee dat de waterval mij bekent voorkwam: http://www.digitalefotografietips.nl/fotosmaken/watervallen-fotograferen/ Geen commentaar op of afbreuk aan je foto hoor (Ik zou niet durfen....)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...