donderdag 15 november 2012

Vogelhut

Gisteren bij een nieuwe fotohut geweest, de hut van Menno Schaefer (Menno op Facebook) Leuke hut,waar lekker veel licht is,dus geen hoge iso-waarden,en nog goedkoop ook. Dit keer niet heel veel bijzondere soorten gezien,maar wel leuke foto`s kunnen maken. De grote Bonte spechten vliegen af en aan,uiteraard de Koolmees en pimpelmees, Roodborstje en gezien, maar niet kunnen fotograferen deze keer: Putter en Vlaamse gaai.
Grote Bonte Specht:
Koolmees
Pimpelmees:

20 opmerkingen:

  1. Heel mooi super scherp lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's van koolmees en specht. Erg leuk met die bessen erbij en de specht heeft een mooie lichte achtergrond.
    Het zijn weer prachtfoto's Raym.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's weer, die van de specht bij het water vind ik schitterend en leuk die mezen in de kardinaalshoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love it!
    close-ups of birds are very cool!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie serie! De meesjes met de kardinaalshoed vind ik erg leuk net even wat anders. En de specht ja die is natuurlijk super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Raym....

    Lijkt mij ook wel een heerlijk plekje
    vooral mooi omdat je de ISO's niet echt hoog hoeft op te schroeven
    en omdat je in zo'n hut toch wel van succes verzekerd bent, beetje
    goed voeren en ze komen wel...
    Mooie serie..waarvan ik de 1ste super vind, gelijk mijn favoriet door de
    mooie achtergrond kleuren..;)

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Raymond,

    Mooie foto's weer. Het is leuk om te doen he
    En ook bizar en leuk hoe makkelijk en dichtbij ze komen.
    De koolmees zaten zelfs om mijn camo doek.

    Mvg Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige serie Raym,de spechten zijn super, ook het derde koolmeesje is geweldig, een iets minder drukke achtergrond heeft die.
    Het licht schijnt in de hut van Menno beter te zijn als in die van Han Bouwmeester.
    Ik weet het niet ben bij beiden nog niet geweest.
    Ik zal vast eens in de hut van Menno gaan zitten, wanneer weet ik nog niet, maar dat het gaat gebeuren is zeker.
    Wie weet ontmoeten wij elkaar daar eens!!
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Raym,

    ik had deze foto's gisteren al gezien
    en ik was behoorlijk onder de indruk!
    Wat een prachtige platen zeg. Echt super.
    Ik moet inderdaad ook maar eens naar die hut hihi....;-)
    Heel fijn weekend.
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ray, prachtig fotowerk!
    Wat heb je mooi licht in de achtergrond bij de eerste foto.
    Ik geloof niet dat ik die ook heb (heb nog niet eens alles gezien).
    De Meesjes tussen de mutsen doen het erg goed.

    fijn weekend,

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Raym

    Prachtig die grote bonte, leuke hut.
    Heb mijn eigen schuilhutje verzet hij stond op een privé terreintje in de buurt in de buurt van een torenvalk kast maar heb hem nu samen met de grond eigenaar verplaats voor wat gewone vogeltjes en de mooi specht !
    Blogje volgt als er wat komt en hoop ook op de grote bonte.

    Gr Michel

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Practig die specht. Tot mijn grote verbazing kwam er een mijn tuin bezoeken. Eer ik mijn camera had was hij alweer gevlogen. Geen goede opname van hem kunnen maken helaas. Eentje maar die tipt niet aan de kwaliteit aan die van jou. Het pimpelmeesje leuk tussen de besjes.

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekkere achtergrond bij de eerste foto. Ook de rode bessen kleuren heel goed bij de koolmees. Ik ben benieuwd naar de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Ray,

    Wat laat je hier een mooie heldere en scherpe beelden zien van de GBS, maar ook de Koolmees staat er schitterend op in een fraaie setting.

    Wat moet dat inderdaad een voordeel geweest zijn dat het licht voldoende en prachtig is in deze hut!

    bedankt voor het delen!


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Raym,

    Mooie serie foto's. De 1e specht helemaal prachtig. Mooie kleuren daar!!

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die eerste foto van de grote bonte specht, wat een prachtige achtergrond.
    De een na laatste met de koolmees tussen de kardinaalsmuts is ook heel mooi.
    Leuk dat er ook putters zitten.
    Ga je nog terug?
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik ga zeker nog een keer.Als het goed is kun je binnenkort er wat andere soorten zien. Afgelopen week zijn er ook al een sijs en nog een andere leuke vogel gezien. Ook mooi vlaamse gaaien. Het is niet zo ver,goedkoop ook,dus ja ga nog wel een keer.

      Verwijderen
  17. Hoi Raymond,
    wat een prachtige foto's.
    Die hut van Menno is echt mooi.
    Ik ga eens kijken of ik daar ook een dagje kan zitten, als het per OV te bereiken is.......
    want het lijkt me een superplekje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waar woon je...misschien kunnen we eens wat regelen,das makkelijker...

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...