vrijdag 15 maart 2013

Baltsende Futen

Van de week een tweetal keren naar Enkhuizen (Compagnieshaven)geweest om het baltsen van de futen vast te leggen. valt nog niet mee om daar spannende foto`s van te maken, maar er zwemmen er daar zat dus de kans om wat leuke foto`s te maken, is daar een stuk groter. Er zitten wel 35 paartjes daar in de haven. Ik ben wel overal beurs van het dweilen op de steiger aldaar...Binnenkort nog maar eens een paar keer langs gaan om te kijken of ik nog wat leuke foto`s kan schieten, bijvoorbeeld als ze jongen hebben.

Dit is de zogenaamde "Admiraal Zeilen" pose:

Leuk hoe ze de vleugels ontvouwen, iets wat je alleen in de baltstijd ziet

Uiteraard even goed wassen zodat je nog interessanter bent voor het andere geslacht


Continue maken ze elkaar het hof



Dan begint het typische baltsgedrag: Naar elkaar toe zwemmen met waterplanten in de bek, erg gaaf om te zien, hoewel ik die wereldplaat daarvan nog niet heb kunnen schieten helaas...



Laat in de middag heb je prachtig licht....

23 opmerkingen:

  1. Super Raym, echt super.
    'k Hoop hier ooit een foto van te maken die in de buurt van deze komt!
    Wens je een fijn weekend.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtige foto's, vooral de eerste. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous images and fantastic serie.. Cheers!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kenonne Raym,
    en ik maar denken dat ik een mooie serie had hihi...

    Werkelijk een geweldig blog met een super balts
    Echt genieten dit :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In die haven heb ik mijn futen dus ook vastgelegd met die weerspiegelingen :-)
      Je had wel om de koffie kunnen komen. Kon je me gelijk wat uitleggen hihi....
      ik woon er vlakbij.

      Verwijderen
  5. Een zeer fraaie serie! Vooral die eerste is een topper. Mooi licht.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Raym,wat een prachtige serie heb je kunnen maken, koud hé hier op de steiger.
    Ik lees dat er nu 35 paartjes ongeveer zitten, dat is heel wat minder als de jaren er voor, maar dat komt omdat ze bezig zijn geweest om het riet weg te halen, voorheen zaten er zeker meer als 60 paartjes
    Tjonge als ik geweten had dat je zo vlak bij ons was, dan had je wel langs kunnen komen.
    Ik stuur je wel een berichtje met mijn mobiele nummer of even via de telefoon.
    Dat kan je altijd even bellen als je in de buurt bent, dan kunnen we elkaar eindelijk eens in het echt ontmoeten.
    Fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer onder de indruk. Je hebt er zeker spannende foto's van gemaakt.
    Ik kom zeker vaker bij je langs. Groet Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, misschien vind je het zelf geen wereldplaten, Raym, ik vind dit een erg mooi blog. Vooral foto 1. Prachtig! Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WOW!
    Fantastic shots I would love to make one day!
    A brilliant series, congratulations!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ik vind ze ook heel mooi hoor !!
    Nummer een is een gouden shot !!!
    Groeten , Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Raymond,

    Je knalt er meteen in met de eerste foto, geweldig! De rest van de serie is ook niet te versmaden, echt mooi. De laatste foto's vallen dan weer extra op door het schitterende blauwe water. Dit is tot nu toe toch zeker een van de mooiste futenseries die ik heb gezien!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Raym......
    Het is je wel gelukt...spannende foto..
    Mooi voor als als ze met z'n 2en aan het dansen
    zijn..sommige foto's mooi in het late middagzonnetje!!
    complimenten!!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo een fraaie serie Raymond,dat was het afzien op de steiger wel waard.
    Prachtig belicht en mooie acties heb je vastgelegd.
    Een serie zoals ik hem ook graag eens zou maken, compliment.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige serie! Mooi hoor ... echt gaaf!
    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ondanks de beurse plekken een lekkere serie Raym.
    De ultieme foto uit jou wensen lijstje gaat ongetwijfeld nog komen.
    De eerste front foto is al prachtig evenals de watertrappelende Futen.
    Genieten weer.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zien er heel goed uit Ray... mooie belichting, top gedaan..!!
    groetjes remy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige houding bij foto 1, topmoment. Maar de rest mag er ook zijn hoor.
    gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daarvoor kun je wel even naar Enkhuizen rijden. Wanneer er zoveel zitten dan is de kans groot dat je het een keer gaat zien. Wat is het een mooi geheel hoe ze dit aanpakken. Zo mag ik de man graag zien..;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemaal schitterende foto's, dat is genieten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow wat een gave serie. De vleugels in een speciale stand, en staand op het water met alvast wat nestmateriaal? zo elkaar het hof maken. Gaaf zeg!

    De kleuren zijn ook erg mooi, door de blauwe lucht kleurt het water erg mooi.

    De foto die je nu in je banner hebt staan is super!

    Fijne dag,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hai Raymond,

    Tsjonge, mooi hoor. Inderdaad is het lastig om echt die topfoto te maken met de futenbalts. Ze doen zoveel en dan moeten ze net allebei de juiste kant opkijken en zo mooi hun veren opzetten en dergelijke. Tsja, volgend jaar een nieuwe kans ;-) De aanhouder wint. Ik vind deze in ieder geval prachtig, maar kan mij jouw gedacht wel goed voorstellen.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...