zondag 7 april 2013

Vogels:Kluten,Buizerd en meer

Afgelopen week naar een leuk gebiedje in Zeeland geweest, waar er een plekje is om deze Kluten mooi te fotograferen. Gaaf, want deze prachtige steltloper had ik nog niet. Je moet er wel even geduld hebben want het is een plasje wat apart ligt, maar als ze er dan zitten, zitten ze op een paar meter. Bij sommige foto`s heb ik de lens van Greet/Ben mogen lenen, en die zijn dus gemaakt op 600 mm,bedankt allebei!


Kluten:







In hetzelfde gebied zagen we ook diverse Lepelaars. In eerste instantie wat verder weg, maar na verloop van tijd kwamen ze steeds dichterbij. Op een gegeven moment liepen ze bijna de lens in! Leuk, want een weekje eerder had ik ook al Lepelaars in Arkemheen vast kunnen leggen, maar niet zo mooi als deze foto`s. Genomen met 600mm, met dank aan Greet.





In hetzelfde gebiedje was deze Torenvalk aan het Bidden. Die moesten we natuurlijk ook even op de foto zetten. Scheelt wel zo`n 600mm hoor, je hoeft niet zo dichtbij te komen.


Ook zaten er genoeg grutto`s:


En natuurlijk tureluurs:





Ook maar eens een kijkje wezen nemen in de polders bij Nijkerk, Arkemheen. Al snel zagen we deze buizerd in de kant zitten. Hij zat naast het fietspad, dus ik nam wat risico om met mijn auto het fietspad ( wel veilig) op te rijden. Gelukkig was er geen politie in de buurt^^. We konden deze buizerd tot op 3-4 meter naderen..later hoorde ik dat er in Arkemheen een redelijk tamme buizerd moest zitten, dus dat zal deze dan wel zijn. Ach, ik heb in ieder geval mijn leuke foto`s ervan kunnen nemen!




In een ander leuk gebied in Zeeland kwamen we deze Wulp tegen. Dus snel de auto stoppen er een paar foto`s van nemen.


Ook even langs de bruine Kiekendieven geweest. Helaas zelfs met 600mm best ver weg, maar hier 2 bewijsplaatjes...

En een Kievit,Zilverreiger en Watersnip die nog wel even op de foto wilde





21 opmerkingen:

  1. Hallo Raymond,

    Wat een prachtige serie heb je gemaakt! De vogels staan weer mooi op de foto.

    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Raymond ,
    Dit is de plek waar ik 2x in de week altijd zit bij het plasje en nog wat andere plekjes daar het is er heerlijk ook zitten er twee ijsvogeltjes maar dat plekje moet je in de gaten hebben !!
    De kluten heb ik vorig jaar met 4 kleintjes gefotografeerd het is daar net een paradijs hé !!!
    4 velduilen waren er maar jij hebt daar mooie foto's kunnen maken zeg met de lepelaars topp!
    grt,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Raymond, wat een prachtige serie vogels weer. De Buizerd springt er nog een beetje extra uit.
    Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat is dit een mooie serie zeg. De buizerd lijkt op blondie, de wat tamme buizerd die vlak bij het Putter stoomgemaal zit. Ze staat er schitterend op, wat een lief koppie. Maar de andere vogels heb je ook allemaal top erop staan. Heerlijke serie.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb met open mond naar deze schitterende serie zitten kijken, Raymond. Helemaal te gek. Ik heb er eigenlijk geen superlatieven voor. Ga 'm gewoon nog een keer bekijken. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super Raym. Echt helemaal te gek, prachtige serie.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tus tomas son realmente increíbles,excelentes!! Admiro tu trabajo.
    Abrazos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende serie Raymond en leuk om weer eens een Lepelaar te zien zonder vlaggen aan zijn pootjes. Zal dus een vogel zijn die niet op Schiermonnikoog uit het ei gekropen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan Raym...
    en wat mooi dichtbij..
    ja dan scheelt 600 mm enorm, ik neem aan 300 + 2.0 X converter..
    ik ben steeds met mij 1.4X aan het klooien, had me ook een 2,O X
    willen kopen maar de converter geeft steeds mij diafragma niet door
    ja en dan kun je geen foto maken...lens en converter al opgestuurd, net 9 week bij
    Sigma geweest en de boel werkt nog niet naar behoren...balen..
    ik geniet wel zolang van jou foto's..
    heerlijke opnames, de kluten vind ik erg mooi, maar ook de foto van de vrij tamme
    buizerd..tjonge wat een mazzel, bij mij zijn ze altijd schuw..het lukt me nooit, ze
    zijn altijd al weg voor ik een foto heb gemaakt...
    super blogje, complimenten..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Je Kluten zijn adembenemend mooi, prachtig! Het zijn ook bijzonder sierlijke vogels maar ze zo vastleggen is nog een ander verhaal. Complimenten!
    Die 300 2.8 met converter is ook wel een geweldige combi, je hebt er echt uitgehaald wat erin zit.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie heb je weer kunnen maken Raym.
    Ja een 600 mm lens dat kan je lekker dichtbij komen.
    Wanneer ga je weer naar Enkhuizen??
    Laat je het mij dan weten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een super mooie serie!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Raymond,

    Via via kwam ik op je site terecht. Wat een prachtige fotos. Wat mij betreft allemaal toppertjes. Ik heb zelf ook een blog en zou het leuk vinden als je daar ook eens keek.Ik ben ook vanwege gezondheidsredenen thuis en leg mij voorla toe op mijn vogelhobby. Jij noemt jezelf een gedreven fotograaf en dat blijkt ook wel uit je fotos. Mijn insteek isnet even anders.Ik ben primair vogelaar en ook fotograaf, alhoewel ik ook niet snel tevreden ben over mijn fotos.
    Jouw blog is het in ieder geval waard om hem te gaan volgen.

    groet,

    Peter van de Beek
    www.vogelskijkenmetpeter.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Raym,

    wat een gave serie zeg! Ik ga vanavond ook mijn serie zetten met de kluten,
    maar die kunnen bij lange na niet tippen aan die van jou. Ik las ook dat je maar
    liefst een 600 mm lens had. Heel gaaf want als ze dan dichtbij zitten en ook
    nog eens zo'n gave lens dan kan je ook alleen maar mooie foto's maken.
    mijn complimenten voor deze serie.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Raym,
    Super foto's allemaal, daar kijk je met plezier naar.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Excellent pictures.. Very well done .. Greetings ..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai Raymond,

    Leuk dat je ook weer iets plaatst. De kluten vind ik het mooist in deze serie en dan vooral de tweede foto.
    Prachtig belicht want de details in het zwart en het wit zijn zeer fraai.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Raymond,

    Prachtige fotoserie heb je hier geplaatst! Stuk voor stuk erg mooie foto's! Wat fijn dat je even de 600 mm lens mocht lenen. Dan komen de vogels in eens een stuk dichter bij... Ik weet nu dus ook waar voor ik moet gaan sparen...
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent met een mooie vangst thuis gekomen. Wat is het dan toch makkelijk dat je lezen kan wisselen.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige serie!! Ik zit te genieten hier!
    En allemaal van zo mooi dichtbij! Gaaf hoor.
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say
    that I've truly enjoyed surfing around your weblog posts. After all I'll be subscribing on your feed and I hope you write once more soon!



    Have a look at my blog post http://www.jaringsosial.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...