donderdag 30 mei 2013

Oehoes,Geoorde futen en het eerste macro werk

Zie je, ik beter mijn leven:)..Binnen 2 weken een nieuw blogje, en..... ik heb bij de meesten van jullie gereageerd, ik leer het nog wel hoor. Zodra ik erachter kwam waar deze Oehoes zaten, moest ik er natuurlijk naartoe! hoe vaak krijg je de kans om wilde oehoes te fotograferen?..dat bedoel ik. Je bent ze misschien al eerder op een ander weblog tegengekomen, ik ben in ieder geval blij dat ik ze ook nog even heb kunnen fotograferen. Jammer was wel dat geen van de ouders nog even bij de jongen kwam zitten,waarschijnlijk waren ze al wat te groot en werden ze alleen sàvond en of s`morgens nog gevoederd door de ouders



en de moeder hield verderop een oogje in het zeil:



Van de week ( eindelijk) eens naar de geoorde futen bij Breda wezen kijken. Ik was berevroeg opgestaan ( 04.15) en was er al om 06.00uur. In eerste instantie dacht ik dat ik eigenlijk veel te vroeg was maar toen het later werd gingen ze steeds verder weg. ik was dus blij dat ik zo vroeg al aanwezig was, want toen zaten ze wel dichtbij!





En natuurlijk de eerste macro`s weer: Een kleine beer,wat grote roodoogjuffers,en een uitsluipende viervlek. Nu heb ik de viervlekken wel trouwens, tijd voor een ander merk uitsluipers:). Kleine Beer:


Grote Roodoogjuffer:



Uitsluipende Viervlek:



28 opmerkingen:

  1. Hallo Raym, leuk dat je ze hebt gevonden. Prachtig vastgelegd. Ook de geoorde futen zijn heel mooi. Je bent van alle markten thuis...ook de macro-opnamen vooral de uitsluipende libel is heel bijzonder om mee te maken en zo te fotograferen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een super mooi blog Raym, waaarvan de oehoe's toch wel mijn favorieten zijn, lijkt me geweldig om die te zien.
    Gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. simply BREATHTAKING! thanks for sharing, its very inspiring! where exactly did you find the "oehoes"? they are sooo cute+photogene...happy rest of the week from Risjwijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Espectacular serie, son excelentes tus fotos!!!
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEWELDIG !!!! Ja met hoofdletters wat ze zijn gewoonweg top, vooral die Oehoes, inderdaad zo'n kans krijg je niet snel nog een keer. tja en die uitsluipende viervlek, het blijft gewoon een mooi proces, ben blij dat ik het nu zelf ook een keer heb mogen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat weer een pracht van een blog Raymond ik zit mateloos te genieten .
    Ik kan niet zeggen wat ik het mooiste vind omdat ik ze allemaal geweldig vind !!
    topp,
    grt,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig blog Raym, super die uitsluipers om te zien.
    De oehoes zijn ook super, kortom weer een prachtig blog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Raym even zeggen dat je tijd in je blog niet goed staat.
    Het is nu 9.06 uur, het klopt dus niet met de reactie.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fantastische foto's, Raym. Die Oehoe's zijn zelf ook erg mooi. Dat je voor de Fuutjes zo vroeg bent opgestaan, werd ruimschoots beloond. Wat een prachtige foto's heb je van ze gemaakt. En dan tot slot nog die geweldige macro's. Dikke complimenten voor je hele serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Raym, erg mooie foto´s van vooral de uitsluiper als de oehoes, een echte buitenkans.

    Groetjes, Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Raym, dit blogje is pure verwennerij. Super mooie foto's, stuk voor stuk. De macro's zijn ook heel erg goed. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterende waarneming die Oehoe's, zo'n kans krijg je niet vaak deze in het wild te fotograferen.
    Mooie serie ook van het uit sluipen van de libelle.

    groet,
    DeReptons

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super Raym. Prachtige series!
    De Kleine Beer had ik nog noit gezien, top!
    Heb een mooi weekend. Gr Jan W!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjonge dit is wel weer een blog om van te smullen hoor!
    De jonge Oehoe's zijn geweldig, wat een mooie opnamen heb je daar van weten te maken
    en ook ma Oehoe, staat er prachtig op, wat een superserie.
    Maar ook de Geoorde Futen mogen er zijn en wat had je ze inderdaad mooi dichtbij, ze
    zijn over het algemeen toch best schuw, dus dit was wel een buitenkansje.
    En ja ook de macro-opnamen is smullen, wat een prachtige verzorgde foto's.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige serie!!
    Mooie foto's

    groet,
    Pieter Roest

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat schattig die oehoes ! Zitten die nou gewoon op de grond? Lijkt me niet handig. De foto's van de geoorde fuut zijn erg mooi. En de uitsluipende viervlek is helemaal geweldig. Leuk fotoblog.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's....met name van de Oehoe's!!!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Indrukwekkend weer Raymond. De jonge oehoe's zijn prachtig, maar ma mag er ook wezen. De macro's zijn ook Klasse!
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje Raym......,
    wat een onwijs gaaf blog. Ik had ook gelezen waar de Oehoe's te vinden zouden zijn,
    maar dat was voor mij veel te ver weg. Neemt niet weg dat ik eth schitterend vind om deze
    geweldige serie te zien. Het is ook een onwijs mooie uil!
    Je geoorde Futen mogen er ook zijn. Zo mooi heb ik ze niet in beeld gekregen.
    En uitsluipende libellen heb ik helemaal nog nooit gezien.
    Ik ehb wel mooie foto's van de viervlek en van de Noordse witsnuitlibel (moet ik nog plaatsen hoor) en
    van diverse juffers, maar uitsluipen heb ik nog nooit zelf gezien.
    Werkelijk een prachtige serie.
    Dik compliment.

    Groetje, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tjonge tjonge, wat een prachtfoto's weer. Als vogelaar smelt ik uiteraard bij het zien van de Oehoe(tjes) maar ook je macro's zijn weer om je vingers bij af te likken. Vooral foto 14 vind ik heel erg mooi. Als altijd mijn complimenten!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Raym...
    je leert het..;)
    Mooie blog..de Uilskuikens zijn mooi...
    maar ook de macro's, futen en mama uil niet te vergeten..
    geniet altijd van je blog..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi!
    Excellent work of nature pictures !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een serie om jaloers op te worden. De Oehoe's zijn natuurlijk geweldig. Unieke beelden als je het mij vraagt. Maar ook de rest mag er zijn. Topserie!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hai Raymond,

    Weer vergeten om langs de oehoe's te gaan. Vorig jaar ook al. Heel mooi zoals je ze op de foto hebt. De uitsluipers zijn ook weer prachtig.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful photographs, images of the nature are giving much joy:) Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw ... ontzettend gave serie weer ... hoe kom je toch aan al die mooie locaties???
    Ik zit te genieten hier en ben stiekem weer een klein beetje jaloers ... haha

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ZO, ben nog even lekker op mijn gemak naar je blog gaan kijken. Dat is wel smullen hoor.
    En je doet jezelf te kort zoveel bij elkaar te zetten. De Oehoe apart was misschien een idee.
    Ik moest daar alleen al helemaal van bijkomen, ZO mooi en zo'n buitenkans, die je super hebt benut.
    De geoorde futen: prachtig en de macro's van de vlinder en libellen uit de kunst.!
    groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...