donderdag 16 mei 2013

Ringslangen,Jonge Kievitjes en veel meer.

oke, ik heb mijn leven nog steeds niet gebeterd,weer veel te lang geen blog aangemaakt, dus hier komt een lang blogje aan..ga er maar even voor zitten:) Begin Mei ben ik naar een plekje geweest waar ringslangen zitten. Ik had ze groter verwacht, maar wat een gave beestjes. Ze werkten ook nog eens heel goed mee. Deze foto`s zijn van het mannetje,50 centimeter lang en een centimetertje dik, de vrouwtjes zijn meestal groter.





Vorige week naar de polder van Arkemheen geweest, ik kwam erachter dat ik een heel stuk van de polder nog nooit gezien had. We hadden geluk, deze moeder kievit zat op 3,5 meter met 2 jongen. waarschijnlijk net een dag oud want ze staken nog niet eens boven het gras uit, en ze struikelden ook steeds. Leuk, ik had nog geen jonge kievitjes.



In het Alblasserbos was het zoeken naar de Oranjetipjes. het waren er niet veel, ook stonden er heel weinig pinksterbloemen. gelukkig vonden we er 1 ( een vrouwtje) en vonden we ook nog een klein geaderd witje.





Ook nog even een trip gemaakt naar de boomkikkers in Limburg. Er waren er nog niet veel te vinden, hoewel er honderden zitten. Maar ja het is nog vroeg in het seizoen. Toch nog een paar mooie foto`s kunnen maken.



Deze bosuil at lekker rustig op zijn plekje, er was weinig wat hem verstoren kon. Helaas slecht licht, en voor 400mm net even te ver voor het mooie. Dus binnenkort nog maar eens terug gewapend met meer millimeters:)


Onderstaand is een hdr-panorama van 6x3 foto`s. het zijn foto`s van de kop van zuid in Rotterdam.Blijft leuk,blauwe uurtje,grijsfilter en schieten maar.



Eind april ook even naar de Lepelaars bij Haarlem geweest. Blijft toch een apart gezicht om deze vogels in de bomen te zien. Met dank aan andere bloggers voor de exacte locatie!


In Gouda staat deze molen. Lekker blauw luchtje, en een 2 stops grijsfilter geven toch nog wel een leuke foto.

Half april was ik al bij de polder van Arkemheen wezen kijken, en zelfs toen zaten er al diverse Grutto`s op palen. Het zijn de geijkte foto`s natuurlijk, maar dit gaat nooit vervelen...






Ik heb nog meer foto`s,maar dat moet even in een volgend logje. Ik heb ook weinig bij andere bloggers gekeken en gereageerd, maar dat ga ik vandaag en morgen snel even inhalen! iedereen alvast bedankt voor het kijken!

20 opmerkingen:

  1. Raym, ik ben onder de indruk van jouw prachtige foto's. Maar de slangetjes vindt ik het aller, allermooist. De boomkikkertjes zijn ook super,
    groet Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Raym,

    Wat een mooie en gevarieerde blog. Je hebt aardig wat van Nederland gezien de laatste tijd. Hoewel ik in de eerste plaats vogelliefhebber ben, ben ik altijd onder de indruk van jouw HDR en landschapsfoto's. Ook nu zijn de platen van Rotterdam weer heel erg mooi.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, Raym. Je openingsfoto is meteen al een geweldige binnenkomer. Ik hou helemaal niet van slangen, maar die vind ik heel erg mooi. Je oranjetipje en boomkikkertje zijn ook al zo prachtig gefotografeerd en ik ben helemaal weg van je skyline van Rotterdam. Teveel om op te noemen eigenlijk. Heel mooi blog. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Raym, misschien willen wij wel helemaal niet dat jij je leven betert, ik geniet van zulke blogs. Wat een foto's met als hoogtepunt voor mij de ringslangen. Ik heb me voor later dit jaar opgegeven voor een workshop slangen fotografen (een stukje angst overwinning want ik heb het er eigenlijk niet zo op). Ik verheug me er nu zeker op. Maar al het andere is het bekijken ook meer dan waard, Rotterdam bevalt me ook wel op de manier zoals jij het hebt vast gelegd. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige foto's Ryam! Inderdaad de ringslangen zijn helemaal top! De andere foto's natuurlijk hoor!

    Groet,
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou nou, je bent lekker bezig geweest met je blog ;-) Heerlijk toch om lekker gevarieerd te laten zien wat je gedaan hebt de laatste weken. Tja en je foto's zijn nou eenmaal Top, met een hoofdletter T

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Raymond,

    Leuk om weer eens iets te zien van jouw hand. Veel schitterende foto's, maar de ringslang steelt hier wel de show.
    Prachtige scherpte en kleuren. Ik heb ze dit jaar nog niet kunnen vinden helaas.
    Toch ook nog een hele mooie boomkikker. Wat zijn het toch schitterende diertjes. Topblog!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, we moeten dan wel lang wachten op jouw blogjes, maar als je er met eentje komt is het wel heel veel moois wat je laat zien. De ringslang is top, vooral foto 1, de jonge kievitjes zijn erg schattig, mooi plaatje zo samen met moeder kievit. De grutto op paal, ik hoop die dit weekend te kunnen vastleggen. Jij hebt er prachtige scherpe foto's van. Ook de lepelaars zijn de moeite waard.
    Rotterdam skyline, het is iets heel anders, maar ook prachtig gefotografeerd.
    Kortom een heerlijke blog.
    gr.Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige serie zeg!
    Vooral de ringslangen zijn prachtig, maar ook de kievit is erg mooi.
    Proficiat met deze serie.

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt weer heel wat afgereden voor je foto's Raym, maar het was de moeite meer dan waard.
    Ik ga geen favoriet noemen, ze zijn het eigenlijk allemaal. Top!!
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tjonge idd een lange blog..
    maar wel heel mooi, prachtig al die scherpe foto van jou,
    maar goed dat wist je zelf wel al..de compositie zijn ook altijd
    prima, mooi doordachte opname, Dikke complimenten Raym..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stuk voor stuk geweldige foto's.
    Een groot genoegen om dit mooie fotowerk te bekijken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Ryam, indrukwekkende serie laat je hier zien. Ik heb me meteen maar aangemeld als lid. Ik vind je Blog zeer de moeite waard om te volgen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige serie. Ik heb genoten van de mooie foto's.
    Wat een gave kop heeft die slang en het kivietskuiken is erg schattig.
    Fantastische foto's

    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Raymond ik zit echt te staren naar al dat moois ik heb nog niet een gruto op een paaltje gezien maar ik ga morgen op pad en kom niet terug voor ik voldaan ben hahahahaha !!
    grt,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Raym,

    Liever kwaliteit dan kwantiteit!
    en dat is bij deze weer gelukt
    Vooral de adder is fraai vastrgelegd

    Grs Ben
    PS Thx voor de reactie om mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tjonge, op zo'n blog valt niet meer te reageren. Ik val van de ene verbazing in de andere. De ringslangen zijn super! Het kievitsjong heel schattig. Het oranjetipje mooi gefotografeerd, net als de boomkikkertjes. Ook de grutto's zijn mooi.
    prachtige foto's weer.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fantastische serie!! Ik zit te genieten hier ... ik ben ook al weer twee keer in de polders bij Arkenheem geweest maar toen zat er niet veel ... ik moet gauw maar weer eens die kant op en kijken of ik ook nog een ander stuk polder kan vinden daar wat ik nog niet gezien heb ... vast wel :-)
    Eigenlijk heb ik geen voorkeuren bij je getoonde foto's ... ik vind ze allemaal prachtig.
    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig blog weer Raym.
    Voor mij zijn de slagen echt helemaal te gek, dit zie je niet zo vaak.
    Alle foto's zijn prachtig hoor, maar de slangen zijn wel bijzonder.
    Je vraag bij mijn blog of ze dichtbij zaten, de Sperwer zat op ongeveer 5 meter en de kwikstaart op ietsje meer als 2 meter schat ik, maar dat inschatten van mij moet je geen waarde aan hechten, want ik zit er nog wel eens naast, maar je hebt nu wel een idee hoe dichtbij ze zaten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi!!!. Thanks for comment.. :-))). What a beautiful photos.. Varied and quality.. Congrats and Cheers..

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...