dinsdag 30 december 2014

De lekkerste foto momenten van 2014

Een jaar niets laten zien op blogspot, maar toch maar  weer eens iets posten. Ik zag dat mijn mapje van 2014 600 gig groot is, en dat is na heel veel deleten al. Veel panorama`s en hdr`s, dan schiet het natuurlijk ook erg op. Ik doe niet een foto per maand, want dan moet ik me teveel beperken,dus ik post gewoon de foto`s die ik zelf mooi vind, of wat hele leuke momenten waren.

Met deze plaat was ik erg in mijn nopjes. De 1e keer dat ik er echt op uit ging om bliksem te fotograferen, en dan met zo`n foto thuis komen. Dat mag van mij volgend jaar nog een paar keer gebeuren!



Eeen plekje bij Brouwershaven. Ik was er de dag ervoor ook, maar toen was het weer niet goed genoeg. Dus de volgende dag vroeg uit de veren, en toen werkte het licht,het weer en de kleuren wel mee. Genomen met een 10-stops grijsfilter.





Na een dagje België, uiteindelijk ook in Gent beland. Ik blijf het een heerlijke stad vinden. Beredruk omdat er kermis en Kerstmarkt was, maar toch leuke foto`s kunnen nemen.

Op zoek naar de Adder, vonden we in een gebiedje een stuk of  11 Gladde Slangen. Oke, geen adder, maar deze gladde slang is nog een stukje zeldzamer en moeilijker te vinden. Dit is een jonkie.

Lange sluitertijden, i love it! Genomen in West-Kapelle met een 10-stops grijsfilter.


Zo`n prachtige havik voor de lens krijgen is toch wel kicken. Hij bleef een half uurtje pal voor mijn neus zitten.

Stond al heel lang op het lijstje, maar dit jaar eindelijk ook eens gedaan. De herfst fotograferen bij de Hoegne in België.

Je eigen ijsvogel stek, zo leuk. Ik heb nog niet de foto`s kunnen maken die ik graag nog wil, maar hoop dat in het voorjaar toch voor elkaar te krijgen. Maar dit is al beter dan ik ze had.


Bizar....op nog geen 1500 meter van je huis 12 jonge vossen op een plek waar ik nog nooit vossen gezien heb. Daarna heb ik ze helaas ook niet meer gezien.

Dit jaar 2 keer naar de Viroin geweest in België. Wat een heerlijke vlinderplek is dat toch. De Koningspage:

En een aantal dagen naar Parijs geweest. Zoveel drukker dan ik nog van vroeger in gedachten had. Na 4 dagen snel weer de rust van de natuur opzoeken: Trap van Opera Garnier.


Steenuilen fotograferen bij Hans Menop. Was toch wel een hele leuke dag, met leuke foto momenten.

Een andere trap in Parijs,die van het Pantheon. Ik ben gek op trappen ;)

Zat adresjes, maar het kwam er maar niet van. Dit jaar eindelijk weer eens wat urbex gedaan. Chateau Nottebohm.

En gelukkig nog wat wat winterse dagen dit jaar. Deze winterfoto is gemaakt 20 minuutjes voor zonsopkomst.


Het blijft toch een leuke plek, Zaanse Schans. De lucht zat hier niet bepaald tegen.

Dat waren wat hoogtepunten van mij dit jaar. Ik ga jullie hoogtepunten zeker ook even bekijken. En ik weet het, het watermerk doet wat afbreuk aan de foto`s. Ik vind het ook niks, maar merk wel dat ze nu eindelijk eens een beetje van mijn foto`s afblijven. Morgen ben ik veel te druk,dus vandaar dat ik nu dit blogje maar post. Ik wens iedereen een heel gelukkig en gezond 2015!

Groetjes,

raymond

16 opmerkingen:

  1. Stuk voor stuk grote klasse!!
    Goede jaarwisseling en weer vele mooie foto's in 2015.

    Groet Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig jaaroverzicht laat je hier zien Raym.
    Ik hoop dat je in het nieuwe jaar ook weer wat laat zien op je blog, het was wel heel stil zonder jou foto's en reacties.
    Ik wens jullie een hele goede jaarwisseling, een gelukkig, maar vooral een heel gezond 2015.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie Raym. De foto's van Brouwershaven en Westkapelle zijn mijn favorieten.
    Die van Brouwershaven doet me denken aan Dali. Een fijne avond en de beste wensen voor 2015.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ryam,

    je hebt werkelijk een schitterende serie geplaatst.
    Dit is dan ook echt genieten van heel veel moois.
    Kiezen kan ik niet want dit zijn werkelijk stuk voor stuk top platen.

    hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2015.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Raym..............
    fantastisch jaaroverzicht...
    klasse foto jaar voor jou!! De foto van de bliksem is prachtig!!!
    Ik wens jou/jullie een fijne jaarwisseling en heel veel mooie fotomomenten in 2015!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's. Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Indrukwekkende overzicht heb je hier geplaatst . Vooral bliksemfoto is bijzonder fraai . Een heel gezond en mooi fotojaar in 2015.

    gr Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een schitterende serie opnamen, een genoegen om te bekijken en vervolgens nog eens een paar keer opnieuw
    te bekijken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat een juweeltjes!
    Bedankt voor het delen!
    Veel goeds voor 2015
    groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige serie Raymond. Stuk voor stuk mooi afgewerkt. De toppers zijn voor mij toch de natuurfoto's met name de bliksem, de brouwersdam en het steenuiltje. Wat een heerlijke foto is dat. De ontmoeting met de vossen moet ongelooflijk zijn geweest.
    Goed 2015!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Werkelijk fraaie opnames Raymond, mooi jaar overzicht.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie deze supermooie serie nu pas. Wat een variatie. De bliksemschicht en de steenuil zijn mijn favorieten. De twee landschapjes met lange sluitertijden vind ik ook geweldig mooi, maar de rest wil ik zeker niet te kort doen, maar deze foto's springen er voor mij persoonlijk uit.
    Die vossen hoop ik dit jaar te zien, als ze er weer zijn, ik zag wekenlang foto's maar de plek kreeg ik pas te horen toen de kleintjes al verdwenen waren (op eentje na...) dus ik hoop op een herkansing dit voorjaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Rayam ik zie je op Irma haar blok staan dus dacht ik reageer gelijk even prachtige foto,s heb je gemaakt een mooie serie lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige fotos fynedag, groetjes uit MONS Belgie
    http://louisette.eklablog.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Door toeval kom ik je blog terecht.
    Wat een serie,prachtig.
    Super.
    Groet van eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I just love how atmospheric, real-life and adventurous your blog is! Stunning!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk en het wordt gewaardeerd!

Vrgr
raymond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...